!گيس گلاب آشپز مي شود
.هر گونه استفاده تجاري از مطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است. استفاده از مطالب اين وبلاگ در تمامي سايتها با ذكر ماخذ بلامانع است



Wednesday, December 04, 2002

سلام!
اول توضيح بدم كه چرا اين صفحه جديد رو ايجاد كردم :
1 – دليل اول اين بود كه، راهنمايي كه براي مواد غذايي مي‌نوشتم چون بصورت اسكريپت در داخل تمپلت تعريف مي‌شد، با اينكه سرعت مناسبي داشت، دردسرهاي زيادي هم برام درست مي‌كرد. من مي‌بايست ابتدا متن رو در يك محيط مناسب مثل MS Word تايپ مي‌كردم. بعد اونها رو با برنامه تبديل يونيكدم به يونيكد تبديل مي‌كردم. بعد كدهاي جاوا رو اضافه كرده و در بالاي تمپلتم قرار مي‌دادم. تازه حالا مي‌تونستم غذاي جديد رو پابليش كنم. اين روش برام مشكلاتي ايجاد مي‌كرد (مثل سرعت پايين انجام كار) اما قابل تحمل بود تا زماني كه ديگه بلاگر هم ما رو جواب كرد و تمپلت من اونقدر بزرگ شد كه ديگه قابل پابليش نبود. بنا براين تنها چاره ايجاد صفحه جديد بود.
2 – خيلي وقتها من لازم مي‌ديدم مطالبي در مورد آشپزي و تغذيه و يا پاسخ نظر كسي رو كه حالت عمومي داشت بنويسم. با شكل سابق نوشتن كه فقط خودم رو محدود به دستورالعمل غذايي كرده بودم اين كار ممكن نبود.
3 – اما اصلي‌ترين دليل و مشكل، مشكل فديمي تمامي كتابهاي آشپزي بود! در كتابها و راهنماي آشپزي معمولا مواد غذا را در ابتدا معرفي مي‌كنند و خوانندگان هم بنا به يك سنت قديمي، يك نگاه كلي به مواد مي‌اندازن كه اگه قايل تهيه بود اقدام به پخت كنند. غذاهايي كه من معرفي مي‌كنم مواد غلط اندازي داره كه خيلي‌ها با خوندنش از پختنش منصرف مي‌شن. اما نكته اينه كه من همه‌ي جايگزين‌ها رو به همراه روش تهيه در انتها مي‌نوشتم اما معمولا كسي در نگاه اول به سراغش نمي‌اومد، و چون نمي‌تونستم به علت اصرار بر ترجمه‌ي صحيح مطالب و پايبند اصل مطلب بودن، نمي‌تونستم مواد رو از همون ابتدا جايگزين كنم، تصميم گرفتم معرقي غذا رو به اين قسمت منتقل كنم تا خود به خود، خواننده اول اين توضيحات رو بخونه و بعد به سراغ خود غذا بره.
4 – و آخرين دليل اين بود كه قصد دارم وبلاگم رو در آينده به يك مجله تخصصي آشپزي و تغذيه تبديل كنم كه با قالب قبلي ممكن نبود.

اما دوستاني كه از ابندا با من بودن و خواننده وبلاگم، بايد كمي تحملشون رو بيشتر كنن. چون مجبورم مدتي، بخاطر انتقال غذاهاي قبلي به قالب جديد، مدام از غذاهاي قديمي بنويسم تا نوبت به غذاهاي جديد برسه.



.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................
Comments: Post a Comment

Home