!گيس گلاب آشپز مي شود
.هر گونه استفاده تجاري از مطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است. استفاده از مطالب اين وبلاگ در تمامي سايتها با ذكر ماخذ بلامانع است



Sunday, December 07, 2003

... و اما سمبوسه!
سمبوسه، همونطور كه قبلا گفتم تقريبا در همه كشورهاي خاورميانه تهيه و مصرف ميشه. تا اونجايي كه من ميدونم، با اينكه هر كشوري روش طبخ خاص خودش رو داره، اما 2 سبك كلي براي پخت اون ميشه نام برد. يكي سبك كشورهاي غرب ايران يا بهتر بگم سبك كشورهاي عربي كه برگرفته از روش مصري اونه (كه در واقع اين غذا هم به همونها – يعني مصريها – تعلق داره) و سبك ديگه، روش ديگه اي كه كشورهاي غير عربي خاورميانه مثل ايران و پاكستان دارن. البته اين دسته بندي رو بر اساس شكل كلي غذا انجام دادم چون در جزييات با هم خيلي تفاوت دارن.
حالا من اينجا به سبك ايراني كاري ندارم چون خيلي تحريف شده است. ما ايرانيها در غذاهامون مدام سعي داريم موادي رو حذف كنيم و يا چيزي رو با چيز ديگهاي جايگزين كنيم.
روش مصري شايد پردردسرتر باشه اما چون اصيلتره و ضمنا چند نفر هم از من غذاي مصري خواسته بودن، پس تمركز من روي اين روشه. اما اول بايد با دو نوع پنير آشنا بشيد كه در اين نوع سمبوسه بكار ميره.


.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................
Comments: Post a Comment

Home