!گيس گلاب آشپز مي شود
.هر گونه استفاده تجاري از مطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است. استفاده از مطالب اين وبلاگ در تمامي سايتها با ذكر ماخذ بلامانع است



Saturday, October 22, 2005

سلام.من برگشتم!
خيلي وقت بود كه قصد داشتم برگردم و وبلاگم رو آپديت كنم اما راستش دلم نمي‌خواست بيام و چند خط بنويسم و باز ناپديد بشم اين بود كه تا حالا دست نگه داشتم.
توي اين مدت حوادث زيادي باعث شد كه وبلاگم رو به روز نكنم. يكيش بخاطر اين بود كه مي‌خواستم مطالب وبلاگم رو بصورت يك مجله اينترنتي و در آدرسي مستقل منشر كنم كه به دلايلي موفق نشدم گرچه www.gisgolab.com را هم به نام خودم ثبت كرده بود. توي اين مدت حتي سرو كله‌ام در نشريات هم پيدا شد حتي تا پاي يكي از برنامه‌هاي صدا و سيما هم رفتم اما به هر دليلي از اون كارها هم خوشم نيومد و باز برگشتم سراغ وبلاگم.
راستش آدم هيچ جا مثل خونه خودش راحت نيست. اينجا تنها جاي جهان محسوب مي‌شه كه كسي برام محدوديت اعمال نمي‌كنه. كسي نمي‌گه حتما فلان وقت بيا سر ضبط برنامه يا اينكه اين رو بپوش و كلاه سرت كن. اينجا تنها جايي محسوب مي‌شه كه كسي نميگه از خوك حرف نزن و نگو توي فلان غذا شراب مي‌ريزن. اينجا تنها جايي محسوب مي‌شه كه اگه توش در مورد غذاهاي كريسمس و هالووين هم بنويسم بهم نمي‌گن اشاعه فرهنگ غرب رو مي‌كني و ... بگذريم.
اينجا تنها جاييه كه مي‌شه راحت و آزاد نوشت. بدون محدوديت. اين بود كه قيد اون كارها رو زدم و برگشتم سر جاي اولم. باور كنيد خيلي آدم عصبي مي شه وقتي مي‌بينه نوشته‌هاش در مورد آشپزي هم سانسور مي‌شه.
...
روزي كه براي اولين بار شروع كردم به نوشتن در مورد آشپزي، هيچ سايت و يا وبلاگي به زبان آشپزي وجود نداشت. نه اينكه اصلا نبود. بود اما بيشتر غذاهاي چند كتاب رو برداشته بودن و تايپ كرده بودن و هيچ كار حرفه‌اي در اين زمينه انجام نميشد. در اين زمينه من شايد اولين بودم كه سعي كردم تخصصي به آشپزي برسم.
امروز هم كه نگاه مي‌كنم مي‌بينم وضعيت در اينترنت (از نظر نشر مطالب فارسي در مورد آشپزي) مثل چند سال پيش مونده و در اين زمينه من اولين و شايد تنها ترينم!
و اين واقعا تاسف آوره. شكي نيست كه ما يكي از گسترده‌ترين فرهنگهاي غذايي رو داريم كه در گذر زمان الهام بخش بسياري از فرهنگهاي مختلف بوده و بسياري از فرهنگهايي كه امروزه به عنوان فرهنگ مستقل آشپزي مي‌شناسيم از فرهنگ آشپزي بومي ايراني سرچشمه گرفته‌اند. اما در مقابل اگه گشتي در دنياي اينترنت بزنيم مطالب بسيار در مورد آشپزي آذربايجاني – تركي – ارمني – عربي و ... پيدا مي‌كنيم اما دريغ از چند سايت بدرد بخورد در زمينه آشپزي ايراني. باز هم بگذريم.
...
من از امروز سعي مي‌كنم دوباره وبلاگم رو مرتب كنم و در مورد هر چيزي كه به نوعي به غذا مربوط مي‌شه هم در اين وبلاگ صحبت خواهم كرد. فهرستي هم از مطالب و ايندكس‌هاي مورد نظرم تهيه كردم كه بعدا شما هم باهاش آشنا مي‌شيد. مقالات و اصل مطالب در اينجا نوشته مي‌شه. فقط اگه قصد داشتم دستور آشپزي بدم مانند قبل اون رو توي وبلاگ http://GisgolabRecipe.blogspot.com منتشر مي‌كنم.
ضمنا عكس‌ها وبلاگم رو هم كم كم دارم اصلاح مي‌كنم. اگه كمي كند پيش مي‌ره ببخشيد. چون بايد به محيط Blogger منتقلشون كنم.
منتظر نظرات و پيشنهادات شما هستم.


.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................
Comments: Post a Comment

Home