!گيس گلاب آشپز مي شود
.هر گونه استفاده تجاري از مطالب اين وبلاگ بدون اجازه ممنوع است. استفاده از مطالب اين وبلاگ در تمامي سايتها با ذكر ماخذ بلامانع است



Tuesday, July 11, 2006

Kvas

"واس" آبجوي بومي كشور روسيه است. همانقدر كه آبجو (Beer) در كشورهاي ديگر رايج است، واس (Kvas) در روسيه طرفدار دارد. كلمه Kvas در زبان روسي به معني "آب ترش" است و تقريبا از هر ماده اي كه در منازل پيدا مي‌شود از جمله نان خشك، سيب، گلابي، انگور، توت فرنگي، گندم سياه و ... قابل تهيه است. از شكر يا عسل هم معمولا براي شيرين كردن آن استفاده مي‌شود.
در قرن نوزدهم اين نوشيدني تبديل به موضوعي براي كشمكش بين دو جناح فكري مختلف در روسيه شد. يك گروه كه بيبشتر به سمت غرب گرايش داشت، معتقد بود بايد آبجو (Beer) وارد كشور شده و جايگزين واس شود. اما گروه رقيب معتقد بود بايد سنتهاي قديمي روسيه كه واس هم جزيي از آن بود حفظ شود. امروز اين كشمكش خاتمه يافته و آبجو و واس هر دو به يك اندازه در روسيه گسترش يافته‌اند. به هرحال واس به صورت يه نوشيدني پرطرفدار و محبوب براي زنان و مردان و جوانان روس باقي مانده است.
واس خانگي خوب كف مي‌كند و الكل كمي دارد. واس هنوز در روستاهاي روسيه ساخته شده و در بطريهاي در بسته ذخيره شده و در انتظار موقعيت‌ها و ميماني‌ها مي‌ماند تا نوشيده شود. واس نقش مهمي در رژيم غذايي روستاييان روس بازي مي‌كند چون مخمر موجود در آن مي‌تواند مكمل غذايي خوبي در كنار رژيم غذايي عادي مردم باشد.


.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................
Comments:
comment am ro pak kardid?...chera?
 
salam..khobid...omidvaram ke sare hal bashid!...nemidonam chera ini ke man dorost kardam bad joor boye mokhamer mide,,,fekr konam vase ine ke nana narikhtam...are?
 
سلامی دو باره
از آمدنت در مرزه نگاهم ممنون
در نگاه تو به آینده که آینده عشق است زندگیست که برای همه انسانها دوران خوب و زیبای است که امید وارم با لذت و دور از همه بدیها باشه چرا؟ که همه ما نیاز به آرامش داریم پس آامد بگویم که زیبا فکر میکنی و زیبا مینویسی اینگونه نوشتن های تو ست که آیند زیبای شما را نشان میدهد پس سعی کنیم با فکر اندیشه زیبای خدائی فکر و حرکت کنیم چرا که در دوران این گذشت زندگی باز انسان های وجود دارد که شما را به بیراه نکشانند چرا ؟ چون تو خود یک روح خدائی هستی و باید ان را مواظبت کنی که روحیه شیطانی در تو نفوذ نکند منتظر گفتا های خوبتون هستم باز خواهم امد و نوشته دیگری را به شما خواهم داد منتظرم شما هستم که یک خط برایم از افکار خوب خودت را ببینم علم تخصص است به همه هدیه بده که این کار را هم کردی نورانی باشی همیشه ( عشق خدائی )
[گل]
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد . http://mother20.blogfa.com
http://www.mother20.persianblog.com
eshghekhodayi
 
salam khobi , ino ye sar bezan
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%DB%8C

golaabeton
 
Post a Comment

Home